פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

משלוחים לכל הארץ
03-9191-282

ציוד פילאטיס

 

ציוד פילאטיס

שיטת הפילאטיס לאימון הגוף משלבת בצורה הרמונית: גוף, נפש ותודעה. האימון מפתח יכולת שליטה מקסימלית בשרירי הגוף באמצעות תרגול, נשימה מודעת ויציבה מודרכת.

שיטת הפילאטיס היא הוליסטית, ורואה את גוף האדם כמכלול, בו כל שריר מהווה חלק ממערכת מורכבת. מטרת אימון הפילאטיס היא חיזוק השרירים, הארכתם, חיטוב הגוף ושיקום אחר פציעות.

ההיסטוריה של הפילאטיס

שיטת הפילאטיס נקראת על שמו של ג’וזף פילאטיס, אותו איש שבמלחמת העולם הראשונה, פיתח שיטה לשיקום פצועי מלחמה. לאחר המלחמה, פתח פילאטיס סטודיו ליד הבלט של ניו יורק, עם השנים שיטת האימון היסודית צברה תאוצה, וספורטאים ורקדנים רבים, הגיעו למכון כדי ללמוד על גופם, להתחזק ולהשתקם מפציעות ספורט שונות.

הפילאטיס וחיזוק שרירי הליבה

שריר הליבה המוכנים בשפת הפילאטיס ה-“Core”, הם השרירים הרוחביים של הבטן ושרירי רצפת האגן. שרירים אלו הם מרכז הגוף ואחראיים על מתן תמיכה לבטן ולגב. שרירי ליבה חזקים מאפשרים תנועה חלקה ויציבה נכונה של הגוף כולו.

חיזוק ועבודה על שרירים אלו מפחית עומס משרירים אחרים בגוף, ובכך מונע שחיקה, היחלשות של השרירים ומונע כאב.

באימון הפילאטיס נתרגל סוגי תנוחות וטכניקות המשלבות כוח, סיבולת שריר, קואורדינציה, גמישות ושיווי משקל, תוך מתן דגש על מודעות ועבודה על שרירי הליבה.

היתרונות הגופניים של חיזוק שרירי הליבה

  • אימון הפילאטיס מוכר כמסייע ליציבה נכונה ואיכותית המביאה לשיפור יכולת התנועה. 
  • הפילאטיס הוכח כמסייע במניעה של פציעות גב ופריצות דיסק.
  • פעילות שרירים חלקה ומאוזנת.
  • שמירה על איברים פנימיים מפני היחלשות וצניחה.
  • חיטוב ועיצוב הגוף, צמצום היקפי מותניים ואף מיצוק והשטחת הבטן.

שיקום פציעות גב באמצעות אימון פילאטיס

בניגוד לשיטה שהייתה מקובלת בעבר, לפיה הונחו הסובלים מכאבי גב לשכב במנוחה מוחלטת, כיום הרפואה האורטופדית ממליצה על פעילות גופנית מתונה ומותאמת. שיטת הפילאטיס הוכחה כאפקטיבית במיוחד כנגד כאבי גב תחתון כרוניים, מכיוון שהיא ממוקדת בשרירי המרכז, בהגמשת המפרקים השונים בדגש על עמוד השדרה, משקיעה ביציבה ופועלת להפחתת עומס מיותר משרירי הגב.

לאחר התקף של כאב גב וטיפול אורטופדי, מומלץ לחזור לפעילות גופנית מתונה. חשוב להתייעץ עם אורתופד או פיזיותרפיסט לבניית תוכנית אימונים מותאמת אישית למטופל.

מה מקומו של ציוד הפילאטיס באימון פילאטיס?

שיעור פילאטיס כולל עבודה יסודית ומגוונת על מערכת שרירי הגוף, בדגש על שרירי המרכז. השיעור מתנהל כרצף ארוך של תרגילים ללא עצירה ביניהם. יש לדעת כי התרגול כולל עבודה כנגד כוח המשיכה וכנגד כוח הגוף, תרגול של גמישות מפרקים ועבודה על יציבה. המתאמן מבצע את רוב התרגילים על מזרן פילאטיס. כחלק מעבודה יעילה על השרירים, מורכב שיעור פילאטיס מתרגילי התנגדות הנעשים באמצעות ציוד פילאטיס, כמו: טבעת פילאטיס, כרית פילאטיס וגליל פילאטיס. אימון פילאטיס משולב בציוד פילאטיס מקצועי, עושה עבודה על הגדלת טווח תנועה, שיפור יכולת הגמישות וכן חיזוק השרירים העמוקים. חברת טוטאל ספורט מציעה ציוד פילאטיס מקצועי לעבודה מאוזנת, נכונה ואפקטיבית על שרירי הליבה.

 

פילאטיס – רמות אימון שונות בהתאמה אישית

שיטת הפילאטיס, שלא כשיטות אימון אחרות, מתאימה למגוון רחב של מתאמנים בשכבות גיל ורמות יכולת גופנית שונות. הפילאטיס מתאים למתאמנים מתחילים ולמתקדמים המעוניינים לשפר את יכולותיהם, טווח התנועה וגמישותם. בנוסף, מתאים הפילאטיס גם לנשים בהריון ולמשתקמים מפציעות שונות, עקב הפעילות המתונה שלו, והיתרון שלו באיזון שרירי ושיפור טווח התנועה.

 

שיעורי פילאטיס כדרך חיים לעיצוב, חיטוב ושיקום

שיטת הפילאטיס כיום הפכה לשיטת אימון עולמית, היא מסייעת לרבים ליהנות מחיבור של גוף ונפש תוך חיזוק הגוף, חיטובו ושיקום יסודי, מה שמגדיר אותה כאחת מהשיטות האפקטיביות לאימון מבוקר, מקצועי ומהנה.

ציוד ספורט פופלרי לאימוני פילאטיס נמכרים בחנויות ספרט הציוד כדורי פיזיו, טבעת פילאטיס, גומיות פילאטיס, גליל פילאטיס, מזרון פילאטיס, כרית פילאטיס, פיתה לשיווי משקלכדור בוסו, משולש פילאטיס.

 

נוספו לאחרונה